ali

ali

barmachi

دمنوش گیاهی چیست| معرفی دمنوش های پرطرفدار

دمنوش های گیاهی قرنها قدمت دارند دمنوشهای گیاهی جای واقعی نیستند چای های واقعی به سه دسته ی چای سیاه چای سبز و چای اولانگ تقسیم میشوند و از برگ گیاه کاملیا سیننسیس به دست میآیند اما دمنوشهای گیاهی از میوه های خشک شده گلها گیاهان و ادویه جات تهیه میشوند و به همین دلیل طعمها و عطرهای بسیار متنوع و متفاوتی دارند دمنوشهای گیاهی میتوانند جایگزین نوشیدنیهای پرشکر یا آب باشند دمنوشها برحسب فواید بسیاری که برای سلامتی دارند مورد استفاده قرار می گیرند.

برای خرید چای سیاه به صفحه مربوطه به در سایت چای نورجعفری مراجعه نمایید.

 

انواع دمنوش های مفید برای بدن

دمنوشهای گیاهی صدها سال است که به عنوان داروهای طبیعی برای درمان بسیاری از بیماریها و دردها استفاده میشوند هر کس میتواند بر اساس سلیقه و ذائقه خود و نیز با توجه به بیماریها با نیازهای بدنی خویش و حتی بر اساس فصول مختلف سال از این نوشیدنی ها بهره ببرد با به کار بردن کمی ذوق و سلیقه میتوانید ترکیبات گوناگونی از این نوشیدنیها را تهیه نمایید؛ برای مثال اگر با خوردن چای بادرنجبویه احساس میکنید دچار افزایش فشارخون میشوید؛ با اضافه کردن چند برگ چای ترش به نوشیدنی خود، ضمن رفع مشکل یک چای جدید با طعمی متفاوت را تجربه خواهید کرد.

دمنوش گیاهی لاغری

به یاد داشته باشید که با ترکیب چای های مختلف هر کدام از مواد تشکیل دهنده آن جای خواص خود را به طور جداگانه حفظ خواهند کرد.

روش تهیه تمام نوشیدنیهای معرفی شده در این کتاب به این صورت آماده میشوند که ترکیبات آنها را به همراه دو لیوان آب سرد در یک قوری که بهتر است چینی باشد - ،ریخته روی حرارت کم قرار میدهیم تا به نقطه جوش برسد؛ سپس قوری را روی حرارت غیر مستقیم (کتری یا سماور میگذاریم تا در مدت ۳۰ دقیقه به آرامی دم بکشد؛ پس از آن چای را صاف نموده، مصرف میکنیم.

این نوشیدنیهای گوارا برخلاف چای ،معمولی تا چند روز قابل مصرف میباشند بدیهی است برخلاف چای سیاه هر قدر زمان دم کشیدن چای بیشتر باشد کیفیت آن، مطلوب تر خواهد بود.

در صورت تمایل می توانید از همان ابتدا از آب جوش استفاده نمایید و نوشیدنی را مشابه چای معمولی دم کنید یا آن که بگذارید چای به مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه روی شعله کم بجوشد. ترجیحاً این چای ها را با عسل خرما یا توت میل کنید. در صورت تمایل میتوان چای را با چند قطره آب لیمو ترش تازه میل کرد.

دمنوش گیاهی گل گاو زبان و سنبل الطيب

ترکیبات گل گاوزبان ۲ قاشق غذاخوری سنبل ،طیب ۱ قاشق مرباخوری؛ لیمو عمانی ۱ عدد

خواص گل گاو زبان طبیعتی گرم و تر و ضد سودا و صفرا دارد و آرام بخش اعصاب خواب آور و مسکن سردردهای عصبی و دردهای کلیوی و کاهش دهنده فشارخون است.

سنبل طیب هم با طبیعت گرمی که دارد ضد قولنج و اسپاسمهای عضلانی و مفید در درمان تشنج و صرع بوده قوه باه میل) (جنسی) را نیز تقویت میکند.

دمنوش گیاهی به لیمو و زیرفون

:ترکیبات به لیمو ۱ قاشق مرباخوری و ،زیرفون ۱ قاشق غذاخوری

خواص طبیعت این چای گرم بوده در درمان سرماخوردگی ،تشنج ،نقرس دردهای سیاتیکی، غلظت ،خون روماتیسم بیخوابیهای شبانه میگرن ،اضطراب تپش قلب، سردرد، آسم، فشارخون و اسهال موثر است؛ همچنین این ،چای تقویت کننده حافظه، شستشو دهنده

کلیه و مقوی معده است.

مصرف این چای به علت دارا بودن ،زیرفون برای خانمهای باردار ممنوع است.

 

دمنوش گیاهی بادرنجبویه و زیرفون

ترکیبات بادرنجبویه ۱ قاشق مربا خوری و زیرفون ۱ قاشق غذاخوری

خواص این چای طبیعت بسیار گرمی داشته مقوی قلب و اعصاب خون ،ساز تقویت کننده سلولهای مغزی فوق العاده آرام بخش و در بعضی مزاجها بالابرنده قوی فشارخون است.

بادرنجبویه، خود به تنهایی مقوی ،مغز ضد صدای گوش ضد بیماریهای کلیه ضد خوابهای وحشتناک ضد بوی بد دهان خواب آور و نشاط آور است. این چای نیز به دلیل دارا بودن زیرفون برای خانمهای باردار منع مصرف دارد.

دمنوش گیاهی بابونه

ترکیبات بابونه ۱ قاشق غذاخوری

خواص طبیعت ،آن معتدل و در بابونههای صحرایی به سمت گرم و خشک است ضد بلغم و صفرا و آرام بخش اعصاب به ویژه اعصاب معده و روده و مقوی آنها و شستشو دهنده بسیارقوی کلیه ها و تقویت کننده کلی سی عصبی است و علاوه بر آن ضد تب ضد انگل

ضد یبوست و اشتها آور است.

دمنوش گیاهی به لیمو

ترکیبات به لیمو ۱ قاشق غذاخوری

خواص این چای آرام بخش، طبیعتی گرم دارد و مناسب برای درمان بی خوابی های شبانه، میگرن، سردرد، طپش قلب و آسم بوده ضمن تقویت معده و آثار ضد نفخ حافظه را نیز بهبود میبخشد.

ali
ali barmachi

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋